Dieta kopenhaska – efekty, opinie oraz przykładowy jadłospis

W czasach rosnącej popularności zdrowego stylu życia coraz głośniej robi się o najrozmaitszych dietach – podobno niezawodnych sposobach na zrzucenie zbędnych kilogramów. Problem jednak pojawia się przy wgłębieniu w detale planów treningowych, które zazwyczaj nie są wystarczająco precyzyjnie opisane, sprowadzając działanie odchudzające do improwizacji na bazie samozaparcia osoby z nich korzystającej.

W tym kontekście warto jest zerknąć przychylnie w kierunku diety, która jako jedyna w tak wielkim stopniu bazuje właśnie na konkretności zaleceń. Restrykcyjna i trudna, przeznaczona jest w zasadzie wyłącznie dla osób legitymujących się wystarczająco dobrym zdrowiem (najlepiej potwierdzi to przed jej rozpoczęciem poradnia dietetyczna bądź dobry dietetyk). Za to krótka i o wysokim stopniu skuteczności, nie pozostawiająca żadnego miejsca na wspomniane wyżej improwizacje.

Dieta kopenhaska.

Zwana także dietą trzynastodniową, opiera się na prostym założeniu doprowadzonym do czystej esencji – z jadłospisu należy wyeliminować zbędne tłuszcze i węglowodany, opierając się na niskokalorycznych produktach. Przez dostarczanie zaledwie 600 do 800 kilokalorii dziennie ma doprowadzać do powstania deficytu kalorycznego, który wykorzysta energię nagromadzoną w tłuszczu podczas przełączenia organizmu w tryb oszczędnościowy.

Zważywszy na to, że całodzienne zapotrzebowanie kaloryczne dorosłego człowieka jest niemal trzykrotnie większe, można zauważyć, że dieta kopenhaska mimo efektów (możliwe zrzucenie kilkunastu kilogramów w mniej niż dwa tygodnie) powodować może znaczące osłabienie organizmu. Warto wiedzieć, na co się decydujemy – z pewnością nie jest to plan przeznaczony dla młodych organizmów bądź osób, które pracują fizycznie i spalają dodatkowe kalorie. Wpływa na samopoczucie, chwilami wykańcza, wymagając samozaparcia – od zaleceń nie można odstąpić ani na krok, a wszystko obraca się wokół tych samych produktów, spożywanych codziennie o identycznych porach (śniadanie, lunch przed 14:00 oraz obiad przed 18:00).

By zobrazować sobie monotonię jadłospisu, oto przykładowy dzień z dietą kopenhaską:

  • śniadanie: kubek czarnej kawy z łyżeczką cukru;
  • lunch: 1 lub 2 jajka ugotowane na twardo, szklanka szpinaku, ewentualnie 1 pomidor;
  • obiad: befsztyk wołowy, lekka sałatka wegetariańska

 

Przed skorzystaniem z w/w warto udać się po poradę do dietetyka który przeprowadzi niezbędne badania które wykażą czy taka dieta jest dobra dla naszego zdrowia. Jeśli jednak nie jesteśmy w stanie fizycznie ponieść tego poświęcenia, warto poszukać innej drogi zrzucania zbędnych kilogramów. Wytrzymałe organizmy jednak z pewnością dieta kopenhaska szczodrze wynagrodzi.

Halsa

Popularne wpisy