Jak zwiększyć odporność – 10 sprawdzonych porad

jak zwiększyć odporność

Wzmocnienie układu odpornościowego jest szczególnie ważne w okresie jesienno-zimowym. Dlatego już teraz powinieneś poznać 10 skutecznych sposobów. Sprawdź, co radzimy.

O odporność organizmu należy dbać przez cały rok, ale szczególnie w okresie jesienno-zimowym, bo właśnie wówczas najczęściej łapie nas grypa i przeziębienie. Nawet niegroźne przeziębienie może wyłączyć nas na kilka dni z obowiązków zawodowych i uniemożliwić normalne funkcjonowanie. Jeżeli układ odpornościowy jest słaby, nie będzie w stanie walczyć z wirusami, które go atakują. Dlatego tak ważne jest, aby skutecznie go wzmacniać.

jak zwiększyć odporność

1.Właściwa dieta

Warto wprowadzić właściwą dietę do codziennego żywienia. Najważniejsze jest, aby wzmacniała ona organizm. Przede wszystkim będą to zupy warzywne dostarczające do organizmu wiele witamin i minerałów. Ponadto, w diecie powinno znaleźć się również chude mięso, ryby, owoce. Są to produkty, które skutecznie wzmocnią układ odpornościowy.

2.Posiłki z warzywami

Do każdego posiłku warto dodawać warzywa, zarówno te surowe, jak i przyrządzone na parze. Jeżeli masz problem z dostępem do świeżych produktów, możesz wybrać te w wersji mrożonej. Pamiętaj, że warzywa dostarczają do organizmu solidnej dawki witamin i właśnie dlatego są tak ważne.

3. Zdrowa witamina C

Bez witaminy C w organizmie układ odpornościowy nie będzie mógł funkcjonować prawidłowo, bo to ona jest jednym z najważniejszych jego elementów. Ważne jest, aby cały czas uzupełniać ilość tej witaminy, spożywając różne produkty, np. cytrusy, szpinak czy paprykę. Ludzki organizm nie ma zdolności do magazynowania witaminy C. Dlatego też, stale trzeba uzupełniać jej braki.

4. Witamina E

Ważna przy wzmacnianiu organizmu niezbędna jest również witamina E, która pomaga walczyć z wolnymi rodnikami mającymi negatywny wpływ na zdrowie i prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Znajdziesz ją w orzeszkach ziemnych, szpinaku, olejach roślinnych.

5.Witamina B6

System obronny organizmu będzie działał jak należy tylko wtedy, gdy nie będzie brakowało w nim witaminy B6. Znajdziesz ją w bananach, awokado, rybach i drobiu. Jeżeli jesteś wegetarianinem lub masz świadomość tego, że twoja dieta nie jest idealna, dobrym rozwiązaniem będzie sięgnięcie po suplementy zawierające w składzie właśnie tę witaminę.

6. Herbaty owocowe

Warto zastąpić kawę herbatami owocowymi z dzikiej róży, aronii czy malin. Są one źródłem wielu witamin, takich jak C, A, E, fosforu oraz magnezu. Pomagają wzmacniać organizm i łagodzą stres.

7. Spożywaj dobre tłuszcze

Pozytywny wpływ na układ odpornościowy mają kwasy omega-3 oraz kwasy tłuszczowe pochodzenia roślinnego. Pomagają walczyć ze stanami zapalnymi i zapobiegają ich rozwojowi. W kwasy omega-3 szczególnie bogate są ryby.

8. Stosuj tran

Układ odpornościowy będzie wzmocniony, jeżeli w diecie znajdzie się tran. Zawiera on witaminę A, nienasycone kwasy tłuszczowe, fosfor, jod i lecytynę. Tran zakupisz w każdej aptece. Co ważne, współcześnie produkowane tabletki są bezzapachowe.

9. Bez cebuli i czosnku ani rusz

W kuchni każdej osoby chcącej wzmocnić odporność powinny znaleźć się czosnek i cebula. Warto stosować je na surowo, np. jako dodatek do kanapek, sałatek czy past. Warzywa te wykazują działanie bakteriobójcze.

10. Aloes dobry na wszystko

Stosując aloes, możesz skutecznie zapobiec rozwojowi infekcji. Układ odpornościowy stanie się dużo bardziej silny. Aloes możesz przyjmować, przygotowując napoje lub kupując już gotowe.

Aby dowiedzieć się więcej na temat wzmacniania odporności, zaglądnij do wpisu: http://www.langsteiner.eu/pl/odpornosc/babcine-porady-na-to-jak-zwiekszyc-odpornosc-organizmu/

Popularne wpisy