Wiodąca rola sprawnego układu odpornościowego w naszym życiu

Niemal każdy z nas wie, że rezygnacja z używek, a także zdrowy, przynajmniej ośmiogodzinny sen wspomagają układ odpornościowy. Co jeszcze możemy zrobić, by przygotować się na nadchodzący sezon zimowy i przywitać go w pełnej gotowości? Zarówno zimą jak i jesienią warto hartować swój organizm. Wielu z nas uważa, że można to robić tylko na dworze.

Oczywiście nie chcemy tu, by ktoś pływał nocą, przy minusowej temperaturze na środku jeziora. Takie zachowanie może przynieść skutki odwrotne do zamierzonych – począwszy od przeziębienia, a skończywszy na zapaleniu płuc. Wystarczy raz na jakiś czas brodzić w zimnej wodzie – na początku dwa razy w tygodniu. Opcja ta zalecana jest dla tych, którzy posiadają w domu wannę. Nalewamy doń zimnej wody na wysokość połowy naszych łydek. Następnie wchodzimy do środka i przez kilkanaście minut chodzimy w tę i z powrotem. Po tym czasie należy wyjść z wanny i dokładnie wysuszyć nogi, a następnie wymasować przy użyciu kremu bądź balsamu rozgrzewającego. Ci, którzy nie posiadają w domu wanny, mogą hartować swój organizm przy pomocy natrysku. Naprzemiennie polewamy nasze ciało wodą raz ciepłą – dwadzieścia sekund, a raz chłodną – trzy sekundy. Różnice temperatur zwiększamy stopniowo, a cały zabieg kończymy woda o temperaturze ciała – 36,6.

Duży wpływ na zwiększenie odporności ma również aktywność fizyczna. Nie od dziś wiadomo, że sport poprawia nie tylko nasz wygląd, ale również ogólne samopoczucie. Specjaliści twierdzą, że najlepszy w tym przypadku jest wzór: ćwiczenia trzy razy w tygodniu, przynajmniej trzydzieści minut, na tyle aktywne, by puls osiągnął minimum sto trzydzieści uderzeń na minutę. Oczywiście, nie znaczy to, że musimy od razu zapisywać się na siłownie, bądź odwrotnie – rezygnować z dotychczas uprawianego sportu. Wysiłek fizyczny, niezależnie, w jakiej formie, jest bardzo korzystny dla naszego organizmu. Z wyjątkiem sportów siłowych, warto również pokusić się o sporty kondycyjne – bieganie, jazdę na rowerze, pływanie etc. Niezależnie od ilości czasu spędzonej na świeżym powietrzu, nasz organizm będzie odnosił korzyści. Jeżeli nie mamy czasu na czynne uprawianie sportu, możemy połączyć przyjemne z pożytecznym i na przykład jeździć do pracy rowerem.Mówi się, że w zdrowym ciele zdrowy duch. Nie ma nic bardziej trafnego. Zwiększenie odporności nie jest trudne – należy tylko zmienić niezdrowe nawyki na ruch i odpowiednio zbilansowaną dietę.

Więcej o tym jak wzmocnić odporność można dowidzieć się czytając obszerny blog na stronie Langsteiner.eu

Popularne wpisy