Zdrowo nie znaczy drożej

Dla wielu osób zdrowa dieta wiąże się z wysokimi jej kosztami, tymczasem wcale nie trzeba wydawać majątku, aby zdrowo się odżywiać. Pojęcie Polaków o tym, co faktycznie jest zdrowe, nadal nie ma się najlepiej, a to przekłada się na złe decyzje zakupowe. Aby im zapobiegać, dobrze będzie po prostu przemyśleć, jakie zdrowe elementy diety mogą pojawić się w naszym żywieniu bez wydawania większych pieniędzy.W telewizji pojawiają się coraz to nowsze przepisy na niezwykłe potrawy, do których jednak trzeba zakupić zazwyczaj wymyślne przyprawy i składniki. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że to, co zdrowe, wcale nie musi być znacznym wydatkiem, który obciąży domowy budżet. Przygotowanie smacznych, a jednocześnie przynoszących wiele dobrych składników odżywczych posiłków wymaga zazwyczaj tyle samo pracy, ile stworzenie zwykłego posiłku, który już uprzykrzył się całej rodzinie. Oto kilka wskazówek, jak korzystać ze zdrowych składników dań bez wydawania fortuny.Zainwestuj w kaszeWiele osób zapomina o tym, jak zdrowa jest różnorodność diety. Zamiast codziennie przygotowywać ziemniaki na sto sposobów, o wiele lepiej jest zainwestować choćby w różne rodzaje kasz. Sprawdzą się one doskonale zarówno jako dodatek do dania, jak również podstawa zapiekanki czy np. materiał do zrobienia kotletów. Różne kasze zawierają najróżniejsze składniki odżywcze, które świetnie działają na organizm, dostarczając witamin i mikroelementów. A dodatkowo wcale nie są tak kosztowne, jak się wydaje – zwłaszcza, że z jednej szklanki po ugotowaniu otrzymuje się dwie.Sprawdź lokalne rynkiDobrze jest również sprawdzić, co jest w promocji na nieodległym rynku. Przywykliśmy do kupowania większości rzeczy w supermarketach, ale tam jakość niekoniecznie idzie w parze ze zdrową żywnością. Niektóre produkty, takie jak np. rosnące w Polsce jabłka, dobrze jest kupować po prostu na stoisku na rynku. Mamy wówczas większą gwarancję, że faktycznie są to rodzime owoce. Od wiosny do jesieni dobrze jest korzystać ze smacznych, świeżych warzyw i owoców, jako że są dobrymi i zdrowymi dodatkami zarówno do deserów, jak i śniadań czy dań głównych. Warto też część zamrozić na zimę.Nie przesadzaj z mięsemBadania wskazują, że Polacy jedzą zbyt dużo mięsa, które przygotowywane jest poprzez smażenie, a dodatkowo nie zawsze ma najlepszą jakość. Wiele osób kupuje mięso przede wszystkim w marketach, bo może tam liczyć na niższe ceny, które niestety nie przekładają się na smak i wartości odżywcze. Zamiast podawać mięso codziennie, lepiej jest wybrać trzy rzadziej występujące gatunki, które będzie się kupowało w niewielkich sklepach przy rzeźniach – i podawać je 3-4 razy w tygodniu.

Popularne wpisy