Witaminy na zimę

Zimą nasz organizm szczególnie potrzebuje wsparcia – daje nam się we znaki nie tylko niższa temepratura i krótszy dzień, ale uboższe w składniki odzywcze posiłki. Dlatego chcąc walczyć z zimowa depsresją i wyczerpaniem nie możemy zapominać o uzupełenianiu witami.Witamina DPrzede wszystkim powinniśmy zadbać o suplementację witamin z grupy D, które w latem i wiosna czerpiemy … ze słońca.Pomaga oina zapobiegać krzywicy, osteoporozie i próchnicy, a także wspomaga wspomaga nasz układ nerwowy. Witamin e d znajdziemy przede wszytskim w rybach morskich takich jak makrela, węgorz czy łosoś, ale także w szeregu popularnych suplementów.A i E czyli antyoksydantyW zimowej diecie nie może zabraknąć także antyoksydantów, które zwalczają wolne rodniki. Szczególnie witamin A i E zwanych witaminami młodości. Witamina A nie tylko poprawi nasz zmęcozny sztucznym swiatłem wzrok, ale także zwiększy nasza odporność.Witamina E sprawi, ze większość infekcji będzie się trzymac od nas z daleka, a przy okazji unikniemy szare, ziemistej cery. Obie witaminy znajdziemy w leśnych owocach (szczególnie w borówkach) – nawet tych mrożonych, dlatego warto czasem dorzucić garść do jogurtu czy owsianki.Klasyka, czyli witamina CC to chyba jedyna witamina, której nie musimy zimą uzpełniac. Na wszelki wypadek można przypomniec tylko, że oprócz podnoszenia odporności pomaga także uszczelnić naczynia krwionośne.Chcąc zapewnić sobie dobre samopoczucie także zimą teoretycznie powinniśmy jeść jeszcze więcej warzyw i owoców niz w sezonie. Niestety jak wiadomo, w praktyce rzadko to wychodzi – z róznych powodów – i cenowych, i logistycznych i dlatego, że zima mamy ochotę na konretniejsze posiłki. Dlatego – przynajmniej dopóki nie pojawią się pierwsze nowalijki – pomyśleć o klasycznym zestawie witamin w tabletkach.

Popularne wpisy